Coaching kao struka je kvalitetna i jednostavna metoda rada s ljudima. Širokog je spektra u kojem se može koristiti osobni pristup prema svakome, u raznim strukama poput odgajatelja, profesora,  bankara, turističke djelatnosti.. Isto je tako učinkovit i maksimalno iskoristiv i u medicinskoj struci. Pomaže u ostvarenju ravnopravnog odnosa pacijenta i medicinskog osoblja, brzo i učinkovito dolazi do rješenja pogotovo gdje su prepreke, teškoće i izazovi. Coach u medicinskoj struci može biti osoba koja ima odluku i volju da se prvenstveno posveti svome pozivu na jednoj široj razini, a svakako netko tko hoće asistirati ljudima kojima je itekako bitna podrška, inspiracija, zadovoljstvo i zdravlje.

Svrha i važnost coachinga u radu s pacijentima pruža niz kvalitetnih koraka u pristupu prema pacijentu kojem je potrebno razumijevanje, podrška, jasna i točna informacija. Kao najvažnija spona između medicinskog osoblja i pacijenta, coachingom se u nekoliko minuta postiže uspješna komunikacija. Takvim načinom saznajemo potrebe pacijenta, a kao profesionalno medicinsko osoblje doprinosimo kvaliteti rada.

Coachingom “rasčistimo” bitno od manje bitnog kako bi proces koji je često ograničen vremenom prema pacijentu bio dobar most između medicinskog djelatnika i pacijenta u obostranu korist.

Postavljajući prava pitanja kroz coaching metodu, štedimo raspoloživo vrijeme kao i osoblje, razvijamo organiziranost, empatiju, vodimo proces, kvalitetniji smo u pristupu prema pacijentu, te tako i uspješniji, a pacijent zadovoljniji.

Često pacijent dolazi sa polovičnim informacijama, slabije razumije dijagnoze i tijek pretrage, a u emociji straha, tuge i zabrinutosti ne razaznaje što je za njega najvažnije. Medicinski djelatnik koristeći coaching jednostavnije i brže dolazi do srži onoga što je pacijentu važno, te daje podršku i vodi prema rješenju. Medicinsko osoblje kroz coaching razvija autentični profesionalni i ljudski pristup što je etički potrebno u struci gdje je briga o zdravlju imperativ, pa tako i zdrav odnos između osoblja i pacijenta.

Osnovni princip svake profesije u radu s ljudima, a pogotovo medicinske djelatnosti je komunikacija koja sadrži aktivno slušanje. Ponekad se to čini zahtjevno no rezultat truda je udvostručen i za pacijenta i za medicinsko osoblje. Ono što potvrđuje i razvija  stručnost svakako je vlastiti primjer zdrave komunikacije kojom ostvarujemo puni osobni potencijal. Radost, prihvaćanje svih stanja pacijenta i podrška prema zdravlju pacijenta je nagrada za uloženi trud pri čemu coaching metode uvelike pomažu. Većina nas voli osjetiti podršku, razumijevanje,  a to je ono što coach postiže svojim radom.

Ivana Hofman,

bacc.medicinske radiologije, Health Coach

Članica Hrvatske udruge za coaching